Lär känna din styrelse 2024

Ålder: 33 år.

Roll/roller i Järla: Kassör, förälder, spelare herrlaget

Fotbollsförebild: Andriy Shevchenko och Paolo Maldini

Ledarförebild: Svår fråga som jag inte riktigt vet, men Diego Simeone är favorittränaren sett till hur hans lag jobbar och sliter för varandra. Sen vill jag också nämna Daniel Tjernström och Per Karlsson!!

ModerklubbJärla IF FK

Spelarposition: Spelar där laget behöver mig, just nu mittback/ytterback

Annan idrott: All tävling med framförallt boll är extremt roligt, F1 var ett gammalt intresse som jag fått upp ögonen för igen.

År i Järla: 28 år. 16e året i A-laget.

Jag hoppas med mitt styrelsearbete kunna:

Erbjuda min syn, från en spelare som har gått hela vägen från knatte till a-laget.

Jobba för att fler spelare stannar i klubben så länge som möjligt (helst hela livet!)

Jobba aktivt med och mot kommunen i de olika frågor som uppstår, främst Nacka IP.

Namn: Sebastian Waldenström Soldati

Ålder: 35år
Roll/roller i Järla: ledamot, spelare och tränare för sonens lag
Fotbollsförebild: Roberto Baggio/Messi.

Ledarförebild: Den är svår, finns många som jag gillar.
Moderklubb: Järla IF FK

Spelarposition: Anfallare

Annan idrott: Spelat Hockey tidigare, allmänt sportintresserad annars!

År i Järla: Går in på 25:e året i två omgångar. Hade en vända med spel i Vasalund under totalt 6 säsonger.
Jag hoppas med mitt styrelsearbete kunna:

Bidra med mina erfarenheter som spelare med spel i från division 4 till superettan.

Som ledare och erfarenheter kring ledarskap.

Vara med och skapa EN gemensam klubb. Engagera andra med mitt engagemang!

Namn: Gunilla Camara

Ålder: 58 år
Roll/roller i Järla: Styrelseledamot, förälder (1993, 1996, 2005), Tränare till -05/-04 tjejer
Fotbollsförebild:

Ledarförebild:  Pia Sundhage
ModerklubbFalu BS

Spelarposition: Ytterback

Annan idrott: Yoga, Paddla kajak, Slalom, Långfärdsskridskor, Fjällvandring

År i Järla: 12
Jag hoppas med mitt styrelsearbete kunna: Hitta sätt att effektivisera arbetet i klubben, att hjälpa till att hitta nya lösningar på gamla problem.

Namn: Catharina Conrad

Ålder: 55
Roll/roller i Järla: Ordförande
Fotbollsförebild: Caroline Seger

Ledarförebild:  Pia Sundhage och Tommy Nordmark
Moderklubb: Väddö IF

Spelarposition: Favoritposition mittback

Annan idrott: Fjällvandring, skidor

År i Järla: 24
Jag hoppas med mitt styrelsearbete kunna: Arbeta strategiskt med att sätta kort och långsiktiga mål. Att föreningen ska vara det självklara valet och där varje aktiv och ledare ska känna glädje när man står hemma i hallen och drar på sig Järlaoverallen på väg till träning oavsett väder. Att vårt sportkontor får möjlighet att arbeta med "rätt" frågor. Att leda styrelsen och att vi tillsammans jobbar för ett fantastiskt Järla!

Namn: Jeremija Isakovic
Ålder: 49....
Roller: Ledare P 13/ Styrelseledamot
Fotbollsförebild: Sinisa Mihajlovic, en stabil back begåvad med en fin vänsterfot med underbara frisparkskvalitéer
Ledarförebild: min kollegor i p13
Moderklubb: Järla IF
Spelarposition: sprang som högerytter under mina ungdomsår, men det gjorde inget större avtryck, mer än att det rörde upp damm från gruset som vi spelade på förr i tiden
Annan idrott: spelar fortfarande innebandy med delar av mina vänner från ungdomen, annars är all sport där en boll är inblandad rolig att både utöva och titta på.
År i Järla: Ledare sedan 2021 och några år som barn/ungdomsspelare på det glada 80-talet
Jag hoppas med mitt styrelsearbete kunna: vara en del i det kollektiva arbetet att fortsätta driva, utveckla och förvalta föreningen för att skapa bästa möjliga förutsättningar för barn och unga att få ingå i ett positivt, utvecklande och demokratiskt sammanhang på fritiden.

Namn:  Tobias Waldenström Soldati

Ålder: 30år

Roll/roller i Järla: Spelare i A-laget och styrelseledamot.

Fotbollsförebild: Oj, tuff en. Haft många genom tiderna. Började med att man ville vara som sin bror, men man ville ju alltid skruva bollen som David Beckham.

Ledarförebild: Haft ett par ledare under min karriär som spelare, alla har något eget. Johan Mjällby var en jäkel på att dra synonymer till hans karriär, det var kul. Får jag välja en väljer jag Marwan Salman, en som började sin karriär i Järla och jobbat sig hela vägen upp till toppen, Allsvenskan.

Moderklubb: Järla IF

Spelarposition: Mittback

Annan idrott: Hockey är riktigt kul att kolla på, det går fort och det smäller lite.

År i Järla: Började i Järla runt 5-6år åldern och har sedan dess, även fast jag spelat i andra klubbar, alltid känt att jag tillhört Järla på något sätt. Kollat på matcher, tränat med a-laget när jag själv varit spelledig, hjälpt till på cuper och mycket annat.

Jag hoppas med mitt styrelsearbete kunna: Bidra med härlig och god stämning på vägen framåt. Kämpa för barnens trygghet och säkerhet på fotbollsplanen som utanför.

Namn: Samson Berhane

Ålder: 30 år

Roll/roller i Järla: Styrelseledamot

Fotbollsförebild: Steven Gerrard

Ledarförebild: Marwan Salman, en utav mina närmsta vänner som med driv och beslutsamhet tagit sig till allsvenskan.

Moderklubb: Atlas Copco (Sickla IF)

Spelarposition: Ytterback

Annan idrott: Uppväxt med flertal sporter, bland annat basket, simning och boxning.

År i Järla: Första året för mig nu, ser riktigt fram emot att bygga en ännu närmare relation till klubben och medlemmarna.

Jag hoppas med mitt styrelsearbete kunna: Jag hoppas kunna komma med nya insikter men framförallt stort engagemang vid viktiga tillställningar/matcher/events och förhoppningsvis även kunna bidra med en "vi hjälps åt-anda".