Bli medlem i Järla IF FK!
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Järla IF Fotbollsklubb
Med Hjärta och Hjärna
Styrelse

Järla IF FKs styrelse

Järla IF FKs styrelse har som uppdrag av föreningens medlemmar att arbeta utifrån den av årsmötet beslutade verksamhetsplanen.

 

Vårt mål är att arbeta för en sund barn och ungdomsverksamhet, en god ekonomi och att vi tillsammans tar beslut som är bra för föreningen. 

Vi vill arbeta utvecklande och med kort och långsiktigta mål. 

 

Har du som medlem frågor om verksamheten är det främst till vårt sportkontor du ska vända dig men du ska alltid känna att du kan kontakta styrelsen. Vi har fått vårt uppdrag av er medlemmar. Tack för förtroendet!

Extra årsmöte 20 september
2022-08-16 13:55

Järla IF FK kallar tll extra årsmöte 20 september kl. 19:00 i klubbhuset.

 

Vid årsmötet 31 mars kunde styrelsen endast presentera ett preliminärt årsbokslut och beslut togs att styrelsen inte fick ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2021. Bokslutet är nu klart och kommer att presenteras på kommande extra årsmöte. 

 

Frågor som behandlas är: 

  • Årsbokslut för verksamhetsåret 2021
  • Val av två ledamöter
    • Fyllnadsval för Petra Carlenarson som lämnar i förtid
    • 1 ordinarie ledamot för 2 år. Vakant sedan årsmötet

Styrelsen kommer därefter att informera om det arbete som har gjorts sedan årsmötet, vad som är pågående och vilka planer som finns framöver. 

 

Alla medlemmar är varmt välkomna! 

Utdrag från föreningens stadgar:

 

4 § Rösträtt samt yttrande- och förslagsrätt på årsmötet
För att vara röstberättigad på årsmöte krävs:
• att medlemmen under mötesåret fyller lägst 12 år;
• att medlemskap har beviljats minst två månader före årsmötet; och
• att förfallna medlemsavgifter har betalats senast två månader före årsmötet.
Medlem som inte har rösträtt har yttrande- och förslagsrätt på mötet.

 

Årsmötesprotokoll

 

För vår planering är vi tacksam för din anmälan här. 

 

Varmt välkommen!

 

Enligt stadgarna får endast den eller de frågor som angetts i förslaget till föredragningslista behandlas. Järla IF FK stadgar

Ordförande informerar - viktig info till alla medlemmar
2022-08-10 11:03

Augusti! Forsatt sommar och sol många är fortsatt på semester och sommarlov. En sommar som förhoppningsvis varit fantastisk för er alla. Fylld med cuper, glass och bad. Fyllda med energi och inspiration inför höstsäsongen! 

En del serier har redan sparkat i gång och nästa vecka sparkar vi igång knattefotbollens hösttermin. VÄLKOMNA TILLBAKA!!!!

Allt är som vanligt..... 

......eller inte. 

Före sommaren fick vi som styrelse det tråkiga beskedet att Jocke fått ett erbjudande om en ny tjänst och valt att tacka ja till den. Vi kommer att hitta honom i Haninge kommun från september redan. Vi önskar Jocke all lycka till och gratulerar Haninge till en bra värvning. 

Så vad händer nu? Jocke jobbar augusti ut. Till hans hjälp har vi haft Liv Sahlberg som administrativ support på deltid under våren och det tidsbestämda avtalet vi har med Liv löper ut den sista september.

Så som ni förstår så har vi en situation på kansliet som vi som styrelse gärna sett varit annorlunda. Det vi gör nu är att vi är inne i en intensiv anställningsprocess. Vi har haft två tjänster utanonnserade på LinkedIn, En annons för en fullblodsadministratör och en sportsligt ansvarig. Styrelsen har under sommaren haft samtal med flera av de som sökt tjänsterna och vi är nu inne i nästa skede där vi träffar de vi valt ut för nästa steg. Vi har stor förhoppning om att vi inom en mycket snar framtid kan presentera två nya lagspelare i team Järla. 

MEN det här blir ju en annorlunda höst helt klart, vi hoppas att ni som ledare och aktiva kommer att bli så lite påverkade som möjligt men ber er också om förståelse för att det kan bli längre ledttider. Det kan dröja längre än vanligt innan ni får svar. Det har ingenting med att göra att inte era frågor är av stor vikt, utan mer att styrelsens ideella tid är begränsad och vi måste helt enkelt prioritera för en långsiktighet. 

Är det något du känner att "det här kan jag hjälpa till med" så är du varmt välkommen att kontakta någon i styrelsen. 

Vi fortsätter naturligtvis att jobba med den uppsatta verksamhetsplanen och vår värdegrund aktivt genom olika insatser. Ett av de sakerna är Brobygget i Järla - en satsning på jämställd fotboll som gick i gång i våras. Att ha en jämställd och jämlik organisation är något vi alla behöver jobba aktivt med. Vi är stolta över att Ellevio-fonden och StFF valt att stötta oss i det projektet!

Under hösten blir det utbildningsfokus på alla leder med hjälp av vår utbildningscoach som vi presenterade före sommaren. Den 26 november kommer vi bjuda in till en ledardag med inspiration och workshop med fokus hur vi ska jobba framåt, värdegrund och policys. Var är vi som förening idag och vart ska vi och vilken roll får vi i ett expanderande Nacka?! I de här diskussionerna behövs alla! 

Allas synpunkter äv viktiga, i en organisation med runt 1000 aktiva får man ibland kompromissa då inte allas önskningar alltid går att infria, då kan det komma till ett eget ställningstagande om man kan acceptera de beslut som blir tagna eller inte. 

 

Under hösten hoppas vi också hinna med att få till en bytes/försäljningsdag av Järla,- och fotbollsprylar. 

Serveringen försöker vi i en enklare form försöka få till försäljning även vid Nacka IP 2.

 

Vad jobbar styrelsen med då?

- anställningsprocess av nya lagmedlemmar

- genomlysning av ekonomi 2021 och ev 2020

- extra årsmöte (kommer inom snar framtid utlysas)

- översyn av organisationen

- översyn av policys

- spelarutbildningsplan (röda tråden)

- ledarutbildningsplan (röda tråden)

- klubbhuset

Detta är en del av de saker vi arbetar aktivt och prioriterad med. Är det något du tycker vi missat? Är det något du funderar på? Är det något du vill kommunicera till elller med styrelsen om?

Vi som styrelse är valda av medlemmarna på årsmötet och vi gör vårt allra bästa för att arbeta för alla medlemmars bästa!

 

Save the date - 26 november årets ledardag! Inspirationsföreläsning + work-shop

 

Tillsammans är vi Järla!

 

Järla - det självklara valet

 

med varma hälsningar

Catharina Conrad

ordförande

Ordförande informerar
2022-06-23 16:33

Dag läggs till dag och vi är framme vid midsommar!

 

Vilken vår vi lägger bakom oss!

 

Återstart av serveringen, stort tack till er alla som möjliggjort att vi kunnat ha en öppen servering! Jag har träffat en del av er och det har varit superhärligt att få stanna till, köpa en korv och en kopp kaffe på väg till träning och bli bemött med värme och ett välkomnande leende av er ”bakom disk”. Nytt i serveringen är glass och det har visat sig vara gott! Vi har också mottagit idéer och tankar av er som haft arbetspass hur vi kan utveckla vår servering. Fortsätt med det, tillsammans för vi föreningen framåt!

 

Knatteverksamheten har aktiverat 150 barn under våren och 34 fantastiska ungdomsledare som är ute på planerna.

 

Två sommarläger som totalt haft 170 fotbollsproffs med 27 ungdomsledare som har gjort ett fantastiskt jobb.

 

12 nyutbildade ungdomsdomare som tillsammans med andra ungdomsdomare fått matcher tilldelade genom kansliet och som dömt våra 5-mot-5 matcher. Stort tack till dessa ungdomar som tar den här viktiga rollen.

 

Vi har startat ett projekt som heter ”Brobygget i Järla” och som syftar till att vi vill bygga broar inom föreningen, först inom flickverksamheten. Spelare och ledare. Vi har haft en gemensam våravslutning med mixade lag från F09 till damlag i matchspel. Projektet stöttas av Stockholm Fotbollsförbund och Ellevios 50/50-fond. Projektet kommer att ta fart under hösten.

 

Vi har genom RF-SISU Stockholm fått stöttning för en utbildningscoach som kommer att jobba aktivt från hösten med att vidareutveckla våra ledarutbildningar, internt och externt. Som ledare kommer man få inbjudningar till olika utbildningar genom honom. Mer om detta kommer ni att kunna läsa i en nyhetsartikel inom snar framtid.

 

Vårt Dreamteam har kommit hem med silvermedalj runt halsen från Special Olympics som arrangerats av Parasport Sverige i Malmö nu i juni. Vilket härligt sommarminne!

 

Dalecarlia Cup står för dörren för några av våra lag. En tradition som har mer än 20 år på nacken. Att som förening samlas runt en och samma turnering för att skapa föreningskänsla är så givande, för både spelare och ledare. Heja fram varandra, hälsa på varandra, umgås utanför planerna och utbyta erfarenheter. För spelarna något dom kommer att prata om längre fram och minnas med glädje!

 

För dig som är 15 år och äldre och är kvar i Nacka över sommaren så erbjuds du att komma och träna på söndagar kl 19-21 på Nacka IP 2 (spelare och ledare) Fokus kommer vara, utöver en bra förberedelse, smålagsspel och fotbollsglädje. Mixade lag i ålder och kön. Tack till damlagets tränare Victoria som tagit initiativet och håller i träningarna under hela sommaren! Varmt välkomna.

 

Nu tar vi sommarledigt med bollspel i trädgårdar och på stränder, var helst man är. Kanske en och annan glass slinker ner. Fotbolls-EM drar igång i juli och vi har chansen att heja fram ett favorittippat Sverige.

Vi har en spännande höst framför oss med träningar, matcher, Nackamästerskap, utbildningshöst och ledarträff!

 

Vill du komma i kontakt med styrelsen så mejlar du styrelsen[at]jarlaif.se , vill du kontakta mig som ordförande så når du mig på catharina[at]jarlaif.se

 

Stort tack för ert engagemang den här våren, nu önskar jag er en härlig midsommarhelg och en fin sommar. Vi ses i augusti.

 

Catharina Conrad - ordförande

Ordförande informerar
2022-05-07 19:43

Vi i styrelsen har sedan årsmötet den 31 mars träffats för att gemensamt städa i vårt fina klubbhus. Rensa, slänga och fixa. Det arbetet kommer fortsätta framåt.

 

Styrelsen, vald vid årsmötet 31 mars 2022, samlades under 6-7 maj för planeringskonferens.

Tack till RF-SISU Stockholm för stöd med processledare och facilitering.

En ny styrelse, nytt lag, ny laguppställning! Som med alla nya lag behöver man samlas och lära känna varandra och ta ut gemensam riktning och mål för arbetet. 

Till grund för arbetet ligger den av årsmötet beslutade verksamhetsplanen.

 

Under fredagen samlades vi till ett ordinarie styrelsemöte där den ordinarie verksamheten med allt vad det innebär avhandlades. 

 

Under lördagen fick vi utbildning om fotbollens grunddokument Fotbollens Spela Lek och Lär. En bra genomgång av vi som förening ska tänka på när det gäller vår barn och ungdomsverksamhet. Hur viktigt det ideella engagemanget är för att vår verksamhet ska drivas framåt och att vi tillsammans kan göra fantastiska saker. 

 

Vi fortsatte prata om vilka verksamheter vi har i vår organisation och skrev post-it lappar (det blev många lappar...). Vi pratade vision och diskuterade hur verksamheten ser ut 2030!!! Wow! Spännande diskussioner och vilken framtidstro och engagemang! Det landade i hur vi tillsammans ska prioritera vårt arbete framåt och vem som gör vad. 

 

Ett sportkontor som får rätt stöttning, handlingsutrymme av oss som styrelse för att ge ledare, aktiva och vårdnadshavare bästa förutsättningar för en bra verksamhet.

 

Jag som ordförande tillsammans med hela styrelsen kommer löpande berätta vad vi arbetar med kort och långsiktigt. 

 

Det kortsiktiga på agendan just nu är att kunna presentera ett bokslut för 2021 och kalla till ett extra årsmöte. Vi fortsätter vår utredning av redovisningen av ekonomin för 2021. Har ni frågor runt detta så kontaktar ni mig som ordförande catharina[at]jarlaif.se så ska jag svara efter bästa förmåga och utifrån den utredning som pågår. 

Vi söker också efter en ny kollega till Joakim och det är en viktig process som vi arbetar så skyndsamt vi kan med. 

 

Är det något som DU saknar, undrar över och vill ha svar på, tveka inte att kontakta styrelsen.

 

7 maj 2022 - Nacka

Catharina Conrad

Ordförande

 

 

 

Mötesdatum 2022
2021-01-01 15:39
 
Styrelsemöten 19:30-21:30
 
konstituerande möte:
4 april
ordinarie möten:
6 maj
14 juni
15 augusti
14 september
11 oktober
16 november
12 december
styrelsekonferens:
6-7 maj
 
 
Järlas Webshop
Stolta Sponsorer
Bingo Stockholm - Alla hallar