Bli medlem i Järla IF FK!

IFK Eskilstuna-Järla IF, 1-1 (0-1)
Två lag, båda med starkt poängbehov, drabbade idag samman på härliga Tunavallen i Eskilstuna inför hela 250 åskådare.
Ett förnämligt matcharrangemang på en arena med perfekta förutsättningar och fräschör som kan få vilken idrottande Nackabo som helst att bli grön av avund...

Matchen inleds något bättre av IFK i en första halvlek som präglas av försiktighet om något.
Safety first var ledorden som verkade prägla båda lagen. Därav en ganska chansfattig första halvlek med många långa (och slarviga) uppspel.
Lagen har varsin farlighet av rang, IFK ett friläge efter 10 minuter som Peter räddar. Vi gör dock mål på vår chans, en fin boll av Adde som hittar Sebbe som vänder med sig bollen och ensam med målvakten tar det enkla - vilket oftast är det rätta - avslutet och placerar in bollen till vänster om målvakten.

0-1 i paus.

Andra halvlek är bara 10 minuter gammal när vi är ytterst nära att gå fram till 2-0 genom Andreas i fritt läge men målvakten räddar.
Tyvärr räcker inte detta utan det blir även en snabb (och bra!) kontring vilket ger IFK ett kvitteringsmål.

Därefter lite böljande spel under en kvart varpå vi tar över en hel del under matchens sista 20-25 minuter mot ett till synes ganska tröttkört IFK.

Chanser saknas inte (se "Sportspegelnklippen" nedan) för oss att avgöra men IFK:s målvakt lyckas freda sin bur matchen ut.

Sett över 90 minuter så var säkert kryss ett fair resultat men enögd som man är kan man tycka att vår slutforcering skulle kunna ha gett oss två poäng till...

Får bli nästa omgång då vi tar emot Srbija!

Tack till medföljande supportrar, IFK och dagens domartrio!
Sebbe rullar in 1-0

Sportspegeln