Just nu söker vi inga specifika tränaruppdrag men om du är intresserad av att vara tränare i Järla IF FK så skicka ditt CV och personliga brev till kansli@jarlaif.se

Vad innebär det att vara tränare i Järla IF FK?

Ditt uppdrag som tränare är att se till att Järla IF FK:s spelare får en bra utbildning i föreningen. Att ge dem bra förutsättningar att ta ytterligare kliv i sin fotbollsutveckling.

I Järla IF FK är det utvecklingen som står i fokus, oavsett hur långt spelaren har kommit i sin utveckling så ska Järla kunna erbjuda en kvalitativ fotbollsutbildning för just denna individ, utifrån färdigheter och intresse. Det är resan som är målet. Vi har inga resultatkrav utan arbetar främst med att stimulera gruppen och individens fotbollsutveckling och att arbeta med den framtagna utbildningsplan som finns i föreningen.

Järla IF FK:s målsättning är att ha 50% egenfostrade spelare i våra seniorlag.

Generellt

Som instruktör för lagen mellan 13-15 år jobbar du i team med andra ledare. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av att träna ungdomar och ha gått grundutbildningar hos förbundet. Du har ett stort intresse av att utveckla ungdomar, är prestigelös och vill lära dig mer kring tränarrollen.

För  lagen över 16 år ska du ha gått B-Ungdom hos förbundet. Du ska vara van att leda ditt tränarteam samt koordinera verksamheten tillsammans med ansvarig från sportkontoret. Meriterande om du varit tränare för seniorer eller akademiverksamhet.

Vad vi förväntar oss av alla våra instruktörer:

• Att du följer föreningens värdegrund
  • Att du utveckla spelare med vår Röda tråd som stöd
  • Att du sätter individens utveckling före lagets resultat
  • Att du är kunskapsdriven
  • Att du är engagerad
  • Att du aktivt jobbar för att bidra till Järlas fortsatta utveckling

Vi arbetar med tydlighet i allt från beteenden, spelsätt och målsättning. Vi tränar och lär ut fotboll enligt föreningens Röda tråd, som sträcker sig från knatte till senior. På samma sätt ställer vi höga krav på våra tränare att ge varje enskild spelare bästa tänkbara förutsättningar att fortsätta utvecklas. Vi har en tydlig identitet som är viktig och vi förhåller oss till ett etablerat spelsätt i alla lag.

Vår hemmaplan är Nacka IP som ligger centralt i Nacka endast 15 min med buss från Slussen. Där har vi också vårt klubbhus.